Er bestaat een kans dat er in de toekomst een nachtverbinding gaat komen die Luxemburg en Straatsburg met Barcelona zou verbinden. De verbinding vanaf Luxemburg moet gaan rijden via Metz, Nancy, Montpellier en Perpignan. Straasburg zou via dezelfde route een verbinding met Barcelona moeten gaan krijgen.
De Franse regering is van plan om tussen 2026 en 2030 verschillende extra nachttreinen te introduceren, met nieuw materieel dat verhuurd wordt aan gespecialiseerde bedrijven. De Franse regering wil het aantal nachtelijke verbindingen tussen grote Europese steden uitbreiden, zo heeft de Franse staatssecretaris van Transport, Jean-Baptiste Djebbari, bekendgemaakt.
Als zodanig kondigde de Franse minister van Verkeer aan dat er een lijn in de maak was die Straatsburg en Luxemburg met Barcelona zou verbinden, via Metz, Nancy, Montpellier en Perpignan. De CFL heeft bevestigd dat zij belangstelling heeft getoond in het project waarbij het nachttreintraject tussen Barcelona en Metz wordt verlengd tot aan Luxemburg.
De procedures om tot een nachtverbinding te komen kunnen volgens de Franse staatssecretaris van Transport begin 2022 van start gaan, met als streven om vanaf 2026 nachttreinen te laten rijden.